annaayaeos

Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Anna-Karin Malm - 1 februari 2014 21:15

Även dagens spårträning blev till en uppletandeträning då det var på tok för mycket snö för att spåra ... i alla fall enligt min mening ... såååå mina stackars, stackars vovvar fick ännu en gång hålla till godo med uppletande & promenad ... Nu MÅSTE det allt bli vår snart ... "bestämmer".


Vi gick en liten promenad innan vi vallade av rutan & började träna uppletande ... Först ut av mina var Pi som även idag fick fyra föremål utlagda. Två av grejorna låg i vardera bakre hörna & de andra två cirka halvvägs ut. Pi hade väl inte den mest genomtänkta planen för sitt arbete, men hon sprang på & man kan inte ta miste på när hon får vittring på en pryl ... Näsa har hon den lilla damen ... Varje gång hon hittade en pryl bar det av i ilfart mot mig där hon fick kamplek med annat föremål & sen godis ... Allt som allt måste jag säga att hon var duktig idag & trots att hon blev väl trött mot slutet gav hon inte upp utan jobbade på tills hon hittade sista prylen.


Sen fick Eos köra & idag fick hon sex prylar. Trots att hon var en aning okoncentrerad mellan varven så är jag jättenöjd med henne ... Inte minst eftersom hon var i det närmaste klockren på vägen in & vid avlämnandena ... endast något litet omtag på nån av grejorna ... Jag varvade mellan att ta grejorna framifrån & att hon skulle sätta sig vid min sida med dem & inte heller det var några bekymmer för henne.


Sist ut var Danni & eftersom det ju var så mycket snö fick han endast fyra prylar att leta upp. Danni är dock kungligt duktig på detta & sprang som en avlöning i rutan & plockade in sina fyra prylar. Idag provade jag på att inte ha en dosa med en godbit på vid fötterna till varje pryl, utan jag tog ett par av föremålen med handen så han ska börja vänja sig vid det oxå & det gick finemang. Jag är grymt nöjd med denna lille mannen idag ...


Efter träningen gick vi så en rejälare sväng med vovvarna & idag fick Pi lära känna ytterligare en hund, en stoooor hoffepojke som hon tyckte var himla otäck så hon försökte sätta honom på plats mellan varven. Det gick dock inte så bra, utan han sa till henne ett par gånger när han tyckte det blev för mycket & då blev hon lite spak den lilla madammen ... "L"


OM inte om hade varit hade min älskade Aya firat sin 14 födelsedag idag ... oändligt saknad är hon hur som haver, min fina fina Ayabaya!!!

 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards