annaayaeos

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Anna-Karin Malm - 9 februari 2014 11:00

Idag har jag & Danni vairt & tävlat lydnad i Halmstad hundarena. Då vi inte skulle samlas förrän 14.30 hann vi med en skön långpromenad innan jag & Danni packade in oss i bilen & for iväg ... Kanske, kanske var det det som gjorde att Danni var så pass lugn & fokuserad som han var när vi tävlade, men det kan även bero på att tävlingen var inomhus & det gör honom en aning lugnare bara det ... utomhus "gasar" han på lite mer & kan då ibland gå upp i skall bara för att han är såååå lycklig över att få springa i full fart ... "L" Nåja, till tävlingen ...


Vi började med platsen & Danni hamnade mellan en golden & en stoooor schäferhane ... Jag blir bara mesigare & mesigare när det gäller platsen & stod & var så nervös för att någon skulle gå upp & hoppa på Danni att jag blev alldeles svag i benen & höll på att trilla ihop ... "L" ... Inget hände dock & Danni låg som en klippa & valde att inte alls titta bort mot schäfern = smart drag. Vi startade sen som näst sista hund så det blev en hyfsat lång väntan innan vi äntrade planen ... Väl inne på planen var vi i fullständig fokus inne i vår lilla bubbla & Danni skötte sig så bra som han bara kan ... Jag däremot klantade till mig när jag skulle ta apporten från Danni & tappade den mot honom så han reste sig upp ... detta resulterade dock bara i en halv poängs avdrag, men ändå ... jag fattar inte varför man ska vara tvungen att ge & ta med höger hand ... helt värdelöst för mig som är vänsterhänt ju ... Nåja, nu är ju reglerna sådana så det är bara att bita ihop & göra så gott man kan ... "L" Vi lyckades skrapa ihop 184,5 poäng & hamnade med det på en tredjeplats ... heeeeelt okej för & vara en liten bruks- & lydnadssheltie vid namn Danni Boyse tycker jag ... :)


Följande betyg & kommentarer fick vi på momenten:

Platsliggande   10

Tandvisning   10

Linförighet   8,5 position, vida svängar, ss

Läggande   9 några steg

Inkallande   9,5 sn s

Ställande   8 dk

Apportering   9,5 lite slarv

Hopp   10

Helhetsintryck   10

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards