annaayaeos

Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Anna-Karin Malm - 3 februari 2014 18:15

Ännu en måndagskväll i boulehallen är nu avverkad, denna gång en vääääldigt trött sådan ... för min del då alltså, inte för hundarnas del ... "L"


Idag fick Danni börja & med honom körde jag igenom ettan med kommendering då vi ju ska tävla till helgen ... Momenten i sig gick väl hyfsat bra, men tyvärr går den lille mannen igång något mellan varven när vi blir kommenderade & skäller lite till & från ... suck ... Meeeen det är väl bara att hoppas på att han inte gör det med en vilt främmande tävlingsledare ... Moment för moment ... Tandvisning - kanon förutom att han såg en aning snopen ut när "plättemor" bara kollade hans tänder & inte gav honom nån plättebit alls ... "L". Linförighet - förutom något aningen snett sitt & nåt skall eller två i språngmarschen kändes det heeeelt okej ... Läggande u. marsch - finfint. Inkallning - förutom skall vid ingången så var det snabbt & bra precis som vanligt. Ställande u. marsch - extra lång fördröjning innan han stannade idag, dock stod han fint vid min sida till jag sa sitt till honom (ibland får man vara glad för det lilla). Apportering - kanonkalas! Hopp - nema problema, men har bestämt för mig att han skällde till även vid denna ingången. Förutom denna kedjan hann vi även med att träna lite extra på ställande u. marsch, rutan, kryp & framförgående.


Sen var det Eos tur. Med henne körde jag fritt följ, rutan - finfin fart in till den "planterade" dosan & andra gången utan dosa, men fortfarande med finfin fart. Vi körde även inkallning från rutan samt vittringsapportering  som gick kanonkalas, kryp som hon gör fint frånsett att hon bitvis är lite väl långt fram i positionen, hopp-apport, stå, sitt & ligg u. marsch samt metallapportering.


Såååå var det då dags för liten fröken galenpanna att komma in & träna. Efter att ha värmt upp med lite fritt följövningar körde jag en liten kedja med henne som innehöll följande: fritt följ, läggande vid sidan + gå ifrån henne samt ettans apportering. Hon klarade detta alldeles galant, ja iaf med hennes mått mätt & än en gång har jag fått bevisat för mig att Pi inte behöver ha belöning i tid & otid för att jobba ... Förutom denna kedja tränade vi på ingångar, target, hopp, före, apporteringsövningar samt lite fritt följ till. Sen var liten trött i päran vill jag lova ... "L"


En liten skön kvällspromenad hanns med innan vovvar & jag åkte hem för att mysa en stund i soffan ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards