annaayaeos

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Anna-Karin Malm - 10 februari 2014 11:45

Idag var det årsmöte på Svalövs BK ... tyvärr hade jag inte tid att åka ner själv då jag måste hinna med hundaktivitet oxå de dagar jag jobbat, men mina fina vänner samlade ihop årets priser ... hi, hi, hi ... Jag trodde inte det skulle bli något då vi ju tävlat väldigt sparsamt & jag dessutom tycker att våra resultat varit aningen mediokra, men ack vad jag bedrog mig ...


Danni blev årets bästa appellklasshund & Eos vann lydnadsbarometern på sitt enda lydnadsresultat ... yeah ...

   

Av Anna-Karin Malm - 10 februari 2014 11:15

Kvällens träning bestod såväl av finfin lydnadsträning där liten Pi hade kanon fokus på sina uppgifter, Eos var taggad till max & Danni Boyse visade vart skåpet skulle stå som av sökövningar de lux ...


Kvällens bästa var nog när en figge låg så gömd att jag, trots att jag letade rejält var Danni fick vittring ifrån inte kunde hitta att där verkligen var någon & försökte få honom därifrån & han totalt vägrade att gå iväg & bara fortsatte markera ... Till sist fick figgen tala om för mig var hon låg så Danni fick bevisat för sig att han faktiskt kan det här tiotusen gånger bättre än hans tröga matte ... "L"


Givetvis var de andra vovvarna oxå superduktiga, men eftersom jag än en gång slarvat med uppdateringarna så har jag glömt bort en hel del detaljer ... fy skäms på mig!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards