annaayaeos

Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Sökträning, spår & lilla Pi 10 månader ...

Av Anna-Karin Malm - 11 februari 2014 17:30

Dagen till ära har vi varit ute i skogen & tränat sök & så liiiite spår förstås ... En skön promenad där lilla Pi fick lära sig att veta hut hann vi oxå med innan vi styrde kosan hemåt ...


Vi var inte så många idag, bara fyra stycken, så vi tog det lilla lugna & i alla fall jag la inte så mycket allvar i dagens träning då det var blött & kallt & jag var trött som en avlöning.


Eos fick hur som haver börja utav mina & hon fick fyra figgar med omvänt lockande ... Vi kunde kallt konstatera att hon fortfarande har en tendens att lämna figgen för att kolla efter mig om jag inte hörs eller syns, men hon slutar i princip inte upp att skälla & hon cirklar runt figgen istället för att möta upp mig som hon gjorde för nåt år sen ... Såååå det är bara att jobba på så här & hoppas att det håller på tävling. Sen fick Danni köra & även han fick fyra figgar. Vid en av figgarna hade han svårt att ta sig ut i rutan då han möttes av en massa ris på vägen, men han löste det efter ett tag & hittade sina figgar. Hans markeringar kan man inte klaga på precis ... gulleponken. Dagen till ära fick även Pi köra lite ... Det var tänkt en "valpering" men det blev istället tre vindmarkeringar. Hon försökte lösa det genom att spåra, men fick till slut vind & då löste hon det med söknäsan istället. Den sista figgen sprang hon förbi flera gånger, uppenbarligen med näsan avstängd, till slut satte hon sig för att kissa bara några få meter från figgen, rakt i vind & hon såg så lökig ut när hon fick figgen i näsan & inte kunde göra nåt innan hon var klar med kisseriet ... "L"


Innan fikan la jag ett kort spår till lilla madammen som jag sen tog innan vi gick på promenad ... Det var inte ett av de mest lysande spåren hon har tagit precis ... Hon ville inte ta apporterna alls utan ville bara skynda vidare i spåret & ibland slarvade hon dessutom med att spåra ... hm ... Nåja, det går väl fler tåg kan jag tänka ... "L"


Några foton på tiomånadersbruden får avsluta dagens inlägg ... 15,7 kg väger hon nu ...

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards