annaayaeos

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Anna-Karin Malm - 19 april 2013 20:45

Efter att ha varit hemma från jobbet några dagar pga halsfluss tog jag vid lunch mitt pick & pack & gav mig av till Solhaga utanför Markaryd för att tillbringa helgen där med mina älskade vovvar & mina sökvänner. Några stopp blev det längs vägen, dels för inhandlande av lunch, dels för inhandlande av helggodis ...


Väl på plats kissade vi av vovvarna innan vi satte oss & åt vår medhavda lunch & gick en sväng för att lägga upp en uppletanderuta att användas under helgen. Sedan fick vi våra nycklar så vi kunde packa in oss i våra rum.


När de flesta hade kommit bar det av upp i skogen en sväng för att rasta, kolla in sökmarkerna samt göra ett uppletande så hundarna skulle känna sig något så när nöjda innan kvällen kom. Det visade sig att uppletanderutan vi lagt upp var allt annat än enkel för samtliga hundar ... Eos fick fyra, för henne okända, prylar lagda ute på bakre linjen & fick jobba rejält innan hon hittat samtliga. Danni fick tre prylar lagda ungefär halvvägs ut i rutan just pga att vi märkte hur svårt det var. Även han hittade alla & hade riktigt fina avlämnanden.


Efter middagen hann vi med ytterligare en promenad innan vi samlades för att prata igenom helgens upplägg & äta godis, skratta & prata hund i största allmänhet ett par timmar.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards