annaayaeos

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Spårträning ...

Av Anna-Karin Malm - 11 augusti 2012 10:15

Dagens väder var soligt & runt 20 grader varmt ... Bra spårväder med andra ord. Danni fick ett typ appellklasspår med godis på vissa bitar & råttan som slut & Eos fick ett spår med uppletande av spåret som var cirka 500 meter långt med fem apporter & slut. Medan spåren låg till sig gick vi en promenad.


Danni fick börja & jag hade lagt ut godis med tre stegs mellanrum på de partier där var godis ... Detta eftersom han missat så gott som alla godisar innan ... meeeen idag missade han minsann inga godisar, näädå ... Sååå spåret tog sin lilla tid, men han var noggrann & på de partier det inte låg några godisar spårade han finfint i spårkärnan ... Såååå det är bara att fortsätta lägga ut godis då & då i spåret. Dock ska jag inte lägga godis i början av spåret ... han behöver hinna fästa på spåret innan annars tror han att det är leta-godis-övning & inte spår.


Eos var liiiite taggad efter att ha fått vänta både på Danni & Tia ... Upptaget = bakspår ... lr annat spår för jag tyckte inte att hon var riktigt framme vid spåret när hon tog ett spår åt fel håll. Sååå jag selade av henne, såg skräcken över att inte få spåra vidare i hennes ögon, gick framåt en bit i rutan & skickade på på nytt ... klockrent upptag blev det denna gång & sen spårade hon kanonkalas det mesta trots att det var rejält uppbökat på sina ställen ... EN gång gick hon av spåret så pass att jag valde att stoppa henne. Jag bara stannade & höll emot i linan & då vände hon & tog upp spåret igen ... Känslan jag fick var att hon hela tiden visste var hon hade spåret, men att hon ville kolla av något annat spännande först. Hon var mycket noggrann med apporterna idag & hade ett bra (jobbigt snabbt "L") tempo.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards