annaayaeos

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Anna-Karin Malm - 10 augusti 2012 10:15

Efter helgens intensiv träning med rejäl förkylning i kroppen har jag legat lågt på träningsfronten & endast tränat lite varje dag hemma, i trädgården eller inne ... & så på promenaderna så klart ... Eos tycker det är såååå skojsigt nu när jag fokuserar mer på att försöka störa henne att hon tigger mig om träning så fort jag rör mig inne i huset ... Hon bjäfsar till & tar ett par steg mot den plats i vardagsrummet där vi brukar träna våra inomhuspass ... "L" Hon har även blivit mer uppmärksam på promenaderna igen nu när "vad som helst kan hända" ... Tänk vad jag har kommit ifrån det de senaste åren ... Förr höll jag alltid på med en massa såna här grejor under promenaderna ... Såååå nu är det skärpning på den fronten igen ...


Det vi tränat på hemma är framför allt kryp med utlagt godis, bra attityd i positionen vid min sida, vittringsapporteringen & metallapportering med högre intensitet. På promenaderna har jag tränat en del på olika belöningssignaler & infört kommandot bus för när jag tar fram en leksak.




Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards