annaayaeos

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Anna-Karin Malm - 17 augusti 2012 16:45

Det var rejält varmt när vi träffades på Åstorps BK idag, vi tappra tu ... Jane & jag ... "L" Vi satte oss i skuggan & överlade om hur vi skulle lägga upp träningen & det var verkligen välbehövligt för min del eftersom jag varit sååå stressad hela veckan ... Vi kom på att vi kunde varva våra hundar så vi slapp vänta hela träningspasset per hund & istället bara vara hundlösa när vi skulle hjälpa den andra ... Såååå ... hur som haver så började jag att hjälpa Jane innan jag tog ut Eos & tränade henne ... Jane hjälpte mig med att störa på vägen till rutan & efter ett antal olika rutanskick (där Jane till och med lyckades med bedriften att spilla ut godisar på marken ... hur lätt är det att motstå när man heter Eos?) blev Eos nästan skogstokig & slet mig iväg till rutan & förbi Jane & allt hennes godis ... PERFEKT!!! Jag  körde även lite andra grejor med Eos, bl.a Framåtsändande där hon var så taggad att jag inte fick stopp på hennes galopperande förrän närmare 20 meter efter gruppen ... Andra sträckan gick dock bara såååå bra & rakt & fint gick hon båda sträckorna ... Jag körde även några saktasträckor som gick finemang. Vi körde även vittringsapportering & kryp som jag är nöjd med.


Danni fick öva på fritt följ med externbelöning, apportering med externbelöning & inkallning med störning ... Första gången sa Jane bara något gulligt till honom & det brydde han sig inte om så andra gången stod hon där med godisburken & lockade honom ... Då drog han bort till henne & parkerade sig skällande framför honom. Felet jag gjorde var att jag började kalla på honom efter en stund, fast iofs kunde vi lika gärna ha blivit stående där än om jag INTE kallat då han går in i nån sorts trans när han börjar skälla på figge. Tredje gången ville Danni först inte komma alls när jag kallade ... han såg ut ungefär som att han tyckte att det blivit fel förra gången ju, men jag kallade en gång till & då kom han & gjorde en lov bort från Jane & hennes goda godisburk för säkerhets skull ... "L" 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards