annaayaeos

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Anna-Karin Malm - 24 augusti 2012 20:30

Idag begav jag & Jane oss till Bjuv för att träna lydnad ... Till vår förvåning var där full aktivitet på klubben då de skulle ha Bjuvscupen i agility under helgen. Folk var på planen & satte upp tält & byggde banor samt kom med husvagnar & ställde upp på den övre planen medan vi tränade ... snacka om bra störning!!! Att det dessutom började pisseregna ett tag gjorde ju inte det hela enklare precis. 


Till Eos beställde jag hjälp med störning på framåtsändandets saktagående samt på rutan ... Att gå sakta när någon står där framme & lockar med godis är inte precis lätt, men några steg ett par gånger lyckades hon med ... Att springa rakt & fint mellan gubbarna utan störning framför klarade hon dock av alldeles utmärkt. Hon är verkligen positiv till det momentet nu ... YES!!! Förutom rutan & framåtsändandet fick Eos träna på fritt följ (med störning kom jag just på), apportering samt hoppet.


Till Danni beställde jag störning på inkallningen & det ÄR ju så svårt att inte falla för frestelsen tycks Danni tänka. Efter att ha gått i fällan blev han osäker & ställde sig bara upp på mitt kommando så jag fick kalla igen ... Då kom han dock fint utan att dra till Jane & hennes godis ... Danni fick även träna fritt följ, apportering, rutan & hopp.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards