annaayaeos

Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Anna-Karin Malm - 30 juli 2011 10:15

Idag har vi haft en riktig hunddag ... Först bar det av ut i spårskogen med spårgänget ... Enda hunden av mina som fick jobba då var Eos som fick två uppletande av spår ... Det första gick kanonkalas medan det andra strulade en del med bakspår till en början som hon dock löste själv. En aning förvånad & besviken blev hon dock allt när hon upptäckte att hennes spår slutade redan efter cirka 150-200 meter ...


Vid halvtolv kom så Dannis släktingar med mattar & hussar upp i spårskogen & sen hade vi en härlig eftermiddag tillsammans. De fick prova på motivationsspår samt vindmarkeringar med sina hundar & jag visade hur sök går till med Eos & Aya samt la ett spår på cirka 200 meter till Danni. Sen fikade vi & fotograferade lite ... jag kunde dock bara ta ett par kort eftersom Amanda lånat min kamera & lyckats ta slut på batteriet, så de flesta av dagens bilder har jag fått låna av Evys matte Susanne ... Vi avslutade dagen med en skön promenad med alla åtta hundarna ...


  Danni charmar in sig för att få smaka på fikan ...


  Evy fjäskar för brorsan Danni ...


  Danni med halvbrorsan Bozze & syrran Evy ...


  Tanja (Hättornas Emilia), Tezzie (från Teddyvails), Wira, Danni (Hättornas Evert), Evy (Hättornas Evy) & längst fram Bozze (Hättornas Bo)


   Tanja (Hättornas Emilia), Tezzie (från Teddyvails), Wira, Evy (Hättornas Evy) Danni (Hättornas Evert), & Bozze (Hättornas Bo)

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards