annaayaeos

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Anna-Karin Malm - 22 juli 2011 13:15

Idag var jag & Jane i Bjuv & tränade lydnad med vovvarna ... & vi hade sån tur att det var uppehåll hela tiden ... jiiihooo. Kvavt var det dock.


Aya fick börja idag eftersom hon vägrade att ens närma sig bilen när jag haft ute & rastat hundarna innan vi startade träningen ... Jag körde lite fritt följ, inkallning, rutan, apportering & hopp innan vi kände oss nöjda.


Sen var det Dannis tur att komma ut en stund. Med honom började jag med att leka med honom med två snörbollar ... Springa & hämta en, sen byta till den jag höll i & kampa osv. sen tränade jag mycket på position - sitt still i rätt position när jag står i tävlingspose, ett eller två steg sen klick & belöning. Vi tränade även på sitt & ligg kvar samt apportering. En inkallning fick jag oxå till.


Med Eos tränade jag en del fritt följ & shit vilka vänstersvängar & vänsterhalter vi fick till idag ... Vi tränade även på rutan inkallning med ställande, tungapportering, kryp & framåtsändande ... Kryp, tungapportering & framåtsändande känns INTE bra för tillfället ... suck ... Vi MÅSTE snart få till det bättre ...


Vi avslutade dagens träning med en liten promenad.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards