annaayaeos

Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Sökträning samt provsvar ...

Av Anna-Karin Malm - 13 september 2011 08:00

Dagens sökträning avklarades i härligt höstväder ... rejäl blåst, inte allt för kallt (ca 15 grader) & endast några enstaka regndroppar då & då ...


Eos fick systemsök där vi skulle få till finfina framåtslag hade jag tänkt ... DEt blev inte riktigt så ... Hon strulade på första slaget flera gånger & vi tror att det beror på att vi tränat med andra hundar endast nära & mycket av min vittring fanns precis där hon hela tiden vände ... Men hon ska klara sånt tycker jag ... Till slut fick vi i alla fall ut henne i hörnet & sen rullade det på med åtta såna skick ... Vi avslutade med två gömda figgar där hon fick markera ... Nema problema!!!


Danni fick, precis som förra veckan, fem figgar. De två första fick han se på stigen med godiset & sen flyttade de sig framåt i rutan. Förutom på första skicket då han sprang parallellt med stigen gick han bara sååååå bra ... Lååååååånga slag där han letade riktigt, riktigt bra & fina markeringar ... Vi fick till och med ett finfint tomslag då han inte hittade Maria som gömt sig nedanför en slänt. Jag är bara såååå nöjd med denna hunds utveckling!!!


Aya fcik inget sök idag, däremot fick hon förmånen att mingla vid fikat & minglade det gjorde hon ... "L" Hon tiggde till höger & vänster & satt & såg ut som att hon förstod varje ord vi sa vid genomgången ...


Innan dagens promenad la vi upp en uppletanderuta med fem prylar i ... Två plånböcker (läder & tyg), en fluffgrej, ett rör i metall & en sandlådeleksak i hårdplast låg det ute. Eos plockade alla sakerna, men hade svårt med ena plånboken som låg i ett av hörnen ... Till slut hittade hon den dock men när hon var på väg ut till mig skrek hon till & stannade ... När jag kom springande till henne stod hon bara där med ena frambenet uppe ... men fast hon hade ont så böjde hon sig ner & plockade upp leksaken till mig ... Gissa om jag blev rädd!!! Dock visade det sig inte vara så allvarligt så hon efter en liten stund endast markerade en liten, liten aning när hon gick!


Veterinären passade så klart på att ringa & meddela mig hur Eos provsvar var ... Titrarna på Erlichian låg 1-80 & han tyckte att vi skulle ta om proverna om 1 till 2 månader för att se hr de ligger då ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards