annaayaeos

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Anna-Karin Malm - 24 september 2011 13:42

Idag var vi ute med spårgänget & tränade en sväng ... Jag valde dock att inte byta med någon utan lägga mina spår själv. Medan spåren låg till sig gick vi, som vanligt, en promenad & Eos var totalt bindgalen ... Hon blir bara busigare & busigare istället för, som man kan tänka sig, lugnare med åren.


Danni fick börja med sitt lilla spår på cirka 150 meter med en leksak i spåret, en vinkel & en leksak som spårslut. Idag var nog första gången som jag kände att han hade kunnat spåra betydligt längre ... Han klapp första leksaken & lekte med den samt fick belöning av mig & sen fortsatte han ... Vinkeln tog han klockrent & slutleksaken var oxå rolig. Efter att ha fått sin slutbelöning ville han fortsätta spåra ... Gött!!!


Aya fick ungefär ett appellklasspår & hon var huuuuur nöjd som helst med det. Hon spårade helt okej, men genade i sista vinkeln då hon fick vindvittring på slutapporten & missade då en apport ... Men, men vem bryr sig???


Eos var MYCKET upprörd över att ha fått vänta till sist med att spåra & var sen het hela spåret igenom. Trots det var hon klockren i spårupptaget.  Hon snurrade en aning i första vinkeln, men löste det utan problem på egen hand, sen jobbade hon kanonkalas hela spåret igenom & var vääääldigt noga med apporterna ... Hon visade inte ett uns trötthet när vi kom till slutet & min känsla var att hon hade kunnat spåra minst lika långt till utan problem ... Spåret var ändå cirka 1000 meter långt med skiftande terräng ... såååååå det bådar la gott ... "L"


Efter fika & genomgång gick jag en liten sväng till med vovvarna & kollade efter svamp medan blådårarna sprang rundor med pinnar & grejor som om de hade eld i baken ... fniss.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards