annaayaeos

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Söööök ...

Av Anna-Karin Malm - 12 juli 2011 21:46

Idag var det så ääääntligen dags för sökträning igen ... förra veckan var vi ju & tittade på lydnadslandslaget när de laddade inför VM som de sedan vann lagguld i ... Niina Svartberg blev dessutom tvåa individuellt ... inte fy skam inte.


Eos fick starta ganska tidigt idag & planen var tomskick med två figgar liggande ute i de två sista hörnen redan från början .. risky, risky med en hund som Eos som ibland tar figge inom kommungränsen om hon får vittring på den ... Asg!!! Men, men ... vi har ju tränat på tomslagen såååå ... Hur som haver så gick Eos bara såååååååå bra ... Två finfina tomslag per sida innan hon var "tvungen" att ta en av figgarna ... Den låg dessutom svårt till så hon fick jobba rejält för att verkligen hitta den ... Sen fick jag till två tomslag till på den andra sidan innan hon tog den sista figgen som om möjligt låg ännu svårare till ... Gött, gött ... Förvisso kunde det sett snyggare ut med enbart framåtslag, men Eos är noggrann ... Har hon missat nåt så går hon tillbaka & kollar av ... duktig vovve!!!


Sen var det dags för Danni & Aya ... Amanda var med idag & körde med Danni som fick två tant sök som sedan flyttade fram ... Han var en aning störd av att jag stod på stigen, men inte körde honom, så han fick ha hjälp av figgarna för att få dragning ut på de två sista. Skällde gjorde han dock kanonkalas!!!


Dessa figgar flyttade fram ytterligare  & så skickade jag Aya på dem ... Eftersom hon ju är världsbäst "L" så fixade hon det hela såååå galant ... häääärligt.


Efter fikat körde vi lite budföringar, jag med Danni, innan jag & Amanda gick en promenad innehållandes bad i damm samt kantarell- & smultronplockning ... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards