annaayaeos

Alla inlägg den 19 juni 2017

Av Anna-Karin Malm - 19 juni 2017 10:00

Kvällen bjöd på såväl underbart sommarväder som härligt träningssällskap ... vi blev hela sex stycken som träffades & tränade ikväll ... härligt.


Jag började med skotträning ... båda hundarna var ute & jag sköt själv. Pi låg lugnt & fint på första skottet som jag brände av cirka 5 meter från henne, men på andra skottet skuttade hon mot mig nån meter, kom på sig & kastade sig ner igen ... Jag kan förstå att det var väääldigt svårt att ligga stilla på det skottet eftersom jag stod cirka 10 meter ifrån, Danni stod bredvid henne & skuttade iväg när jag sköt ... snacka om optimal störning.


Jag fick idag hjälp med platsliggning (Pi  mitt i smeten med en okänd hund på ena sidan & en icke så värst välkänd hund på andra sidan) hon reste sig upp när jag gick ifrån henne men jag la henne på avstånd & gick sen ut på 50 meter & stod där medan hon låg lugnt. Jag fick oxå hjälp med hel grupp på framåtsändandet vilket Pi tyckte var aningen belastande (tror jag, lr så var det en kombination av det & värmen) ... hon hade ingen som helst fart ut men gick fint igenom gruppen iaf ... Jag & Pi körde sen på med i huvudsak bruksmomenten men fick även till en ruta samt lite fjärrdirigering. Dagens bästa var nog skallet som blivit riktigt fint.


Danni fick köra igenom såväl brukset som lydnadslydnaden idag till hans stora förtjusning. Roligast var nog att han drog till rutan som en smäck bara så där mellan två moment ... sötnöten.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards