annaayaeos

Alla inlägg den 16 juni 2017

Av Anna-Karin Malm - 16 juni 2017 09:30

Årets första semesterdag tillbringade jag så klart tillsammans med vovsegullen ... Vi åkte till Ängelholms BK & tränade lydnad & passade på att ta igen de förlorade träningarna de senaste veckorna & det märktes minsann att de hade fått stå tillbaka en del & inte tränat ett smack på över en vecka ... Det var precis som om de inte riktigt kunde ta in vad jag sa till dem utan de bara gjorde första bästa som kom upp i deras hjärnor ... "L"


Pi hoppade jämfota ända upp i ansiktet på mig när jag sa fot & hon hade dåligt koll på både krypet & framåtsändandet idag ... ja säkert en hel massa till för den delen ... meeeen roligt hade vi iaf. En bra platsliggning där jag gick ut 50 meter fick vi till ... förvisso slickade hon sig om munnen några gånger då hon inte riktigt gillar att jag går så långt ifrån henne, men hon låg kvar & det ger ju henne förhoppningsvis en bra minnesbild att bygga vidare på. Annars pillade vi mest på med bruksmomenten plus ett litet rutskick.


Sen var det Dannis tur & han var oxå laddad till max. Även han fick mestadels bruksmomenten men vi körde rutan och fjärren oxå ... Vid rutskicket låste han sig på en spade som låg vid en soptunna & skulle prompt dit så jag fick skicka om honom hur många gånger som helst innan han ens såg rutan "L". Hans bästa var nog dagens fjärr som han gjorde riktigt bra. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards