annaayaeos

Alla inlägg den 4 juni 2017

Av Anna-Karin Malm - 4 juni 2017 19:32

Idag har jag varit & spårat med kompisen Maria & hennes colliebollar ... Ingen av oss skulle ha särskilt långa eller avancerade spår utan mest bara (i mitt fall) få fler spårmeter i kroppen ... Så vi valde att lägga våra egna spår. Maria  hade kameran med sig så jag fotade hennes hundar när hon spårade & hon fotade Pi ... Danni sa bestämt nej till papparazifotograferande (som vanligt).


Vi la ut spåren & gick sen en liten promenad innan vi tog spåren.


Pi fick börja av mina & idag hade jag lagt ett spår på si sådär 500 meter med fyra pinnar & slut. Upptaget gick idag till höger & låg nog cirka 15 meter ut. När jag släppte på henne sa jag endast spår, inte leta spår som jag sagt de senaste två gångerna, & se på fanken om hon inte gick spikrakt ut till spåret, gick cirka två meter bakåt i spåret för att sen bestämt vända & tuffa på i spåret. Förutom att hon gick förbi en skogspinne jobbade hon superfint igenom spåret ... Härligt!!!


Danni fick ett kort spår på cirka 200-250 meter med två pinnar samt slut. Och även han briljerade idag (med Dannimått mätt alltså). Han gick inte rakt fram i någon av vinklarna & stannade fint vid apporterna så ja, jag är supernöjd med hans insats, verkligen!!!


Några foton från Pis spår ...

Full fokus i upptaget ...

   

Här har hon fäst i spåret ...

 

Väntar på belöning efter att ha hittat en pinne ...

Mmmmm mjukost ...

   

Kamplek när hon hittat slutpinnen ...

 

Och så lite god leverpastej så klart ...   

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards