annaayaeos

Alla inlägg den 12 maj 2017

Av Anna-Karin Malm - 12 maj 2017 06:45

Eftermiddagen veks åt lydnadsträning ... denna gång på Ängelholms BK med sällskap av Maria & hennes två colliebollar ... Vi bestämde oss för att köra en hund i taget & titta på varandra ...


Danni fick börja av mina två & han fick en genomkörare i lägreklassen med kommendering ... & Det är nåt som gasar den lille pågen så han gick mest framför mig böjd som en banan i fotgåendet & så fick vi till lite skall här & där oxå ... galenpellen ... Annars tycker jag nog att han gjorde ett bra arbete ... lite strul med avlämnandet av apporten men det är sånt vi jobbar på hela tiden ...


Sen fick Pi komma ut & jag fokuserade på brukslydnaden även med henne ... Hon var verkligen på hugget & gjorde således en hel del slarvgrejer, men glad var hon iaf ... Skallet börjar sitta hyfsat nu tycker jag, nu ska jag bara se till att hon endast skäller när hon ska samt att hon skäller tillräckligt länge ... krypet gick bra, tungapporteringen var helt okej & så gjorde vi inkallning med ställande som även den var bra .. dock inte på full sträcka än. Dock strulade framåtsändandet igen så nu har jag bestämt mig för att köra lite mer fokus på saktagåendet ett tag ... skynda långsamt heter det ju ... Hon fick även prova på stegen (den höga) & den satte hon utan problem ... dock hoppade hon ner innan hon trampat på sista pinnen första gången ... En platsliggning fick hon även som avslutning.


Innan vi for hemåt åkte vi inom hembygdsparken & tittade på alla djuren vilket uppskattades av Blådårarna <3 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards