annaayaeos

Alla inlägg den 4 maj 2017

Av Anna-Karin Malm - 4 maj 2017 19:53

Dagen bjöd på soligt & hyfsat varmt väder med när nog 20 grader under eftermiddagen ... dock blåste det rätt kraftigt & var till och med en aning kylslaget i vinden ... Jag & vovsegullen tog en välbehövlig slappemorgon & landade inte i spårskogen förrän vid halvtolvtiden.


Jag gick ut spåren & sen tog vi oss en skön promenad följt av fika för min del innan jag vallade av en uppletanderuta. När jag satt där & fikade kom en tjej och undrade om jag lagt spår & när jag sa att jag lagt spår till Pi i granet sa hon att hon varit där ute & knallat rundor med sin hund för att reka inför tävling de ska ha om en dryg vecka ... såååå det verkade ju bli ett spännande spår ... gött iaf att hon berättade så man var förberedd.


Pi fick börja köra uppletande & hon fick fyra föremål, ett i vardera bakre hörn, ett uppe på en låg stubbe & det sista intill en liggande trädstam så det blev lite svårt vindmässigt. Pi skötte sig dock superbt frånsett att hon var ganska långt utanför på den ena sidan, men iofs var det kraftig sidvind så det är ändå fullt förståeligt. Hon plockade med lätthet hem de fyra prylarna ... gött. Sen fick Danni köra uppletande & han har åter igen ont i sina trampdynor som fortfarande är alldeles torra så han fick bara tre prylar ... vilket nog egentligen var ett för mycket trots att rutan låg i bokskogen = inga stickiga barr. Trots sina onda trampdynor vilket medförde en betydande fartsänkning gjorde han ändå ett strålande jobb ... min lille superhjälte   


Sen fick Pi komma ut & spåra ... till henne hade jag lagt ett spår på cirka 500 meter med fyra pinnar samt slut ... jag hade dessutom lagt det så vi skulle få till vårt allra första riktiga spårupptag ... dock bara cirka 10 meter djupt ... jag hade preppat spåret med en dosa med gottor cirka 40 meter från starten så hon skulle få snabb respons på att hon gått rätt om hon gjorde det ... och det gjorde hon ... utan tvekan gick hon ut till spåret, analyserade en kort stund & gick sen åt rätt håll ... Även resten av spåret gick bra trots att det märktes på Pi att nån varit & knatat i spåret på sina ställen men vi missade den första pinnen ... men vad gör väl det när man har gjort ett så fint upptag? "L"


Till sist var det Dannis tur att ta sitt viltspår ... Det var inte så värst långt, kanske 350 meter & låg i bokskogen så det hade väl yrt runt lite löv under tiden det legat ... två vinklar & låååånga raksträckor innehöll det ... precis vad Danni behöver öva på ju. Han gjorde ett finfint jobb, men det gick låååångsamt med hans onda tassar ... stackaren ... (Lr ja jag ÄR ingen djurplågare, men han är ju såååå känslig att det räcker med att han har ett barr  mellan trampdynorna så kan han inte gå så om han har en liten spricka i en trampdyna är han ju mer eller mindre döende)

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards