annaayaeos

Direktlänk till inlägg 29 januari 2017

Sök, minusgrader & regn ...

Av Anna-Karin Malm - 29 januari 2017 16:22

Dagen kunde börjat bättre ... som vanligt var jag sen på det & precis när jag skulle köra iväg började det dessutom regna lite grann ... Det kan tyckas som en petitess men om man ser till att det var ett par minusgrader & att jag skulle köra upp på åsen med mina icke dubbade vinterdäck såååå ja ;) Hur som haver gick det bra men jag fick ta det rejält lugnt på sina ställen vilket nog var tur med tanke på att det sprang ut en flock på sju hjortar precis framför bilen när vi körde på vägen mot Klåveröd.


Nåväl väl framme fick Pi & Danni vara ute & busa tillsammans med kompisen Jacko medan vi la upp planen för dagens träning. Vi delade upp oss i två grupper eftersom vi var sju personer & tio vovvar ... Vår grupp bestod av mig & två till eftersom vi skulle ha lite mer basic övningar som inte krävde så mycket stighjälp.


Pi fick köra först av mina två & hon fick i vanlig ordning sina fyra figgar. På vindsidan var figgen gömd till hon hittade den & då blev det kamplek till jag kom ut & sen godis. På den andra sidan som bestod av en kraftig uppförsbacke i början av rutan fick hon se figgen börja gå ut för att sen "blunda" till den gömt sig. Det löste hon kanoners. (ja inte att blunda då alltså utan att hitta figgen trots avsaknad av vind) ... Andra figgen på ickevindsidan fick bli en springare. Samma belöning på den sidan som på vindsidan.  Hon var riktigt taggad & glad idag & jag hoppas sååå innerligt att det kommer vara så även fortsättningsvis nu.


Sen fick Danni komma ut & även han fick fyra figgar som jag visste var låg. Min tanke är ju att han ska få vinst varje gång ett tag nu för att bli mindre benägen att stanna i rutan & beklaga sig för mig att jag lurar honom ... På hans första skick fick han sällskap av en rottistik från andra rutan. Det löste han genom att stanna i rutan & glo på henne samt titta irriterat bort mot matten när hon kallade på hunden ... När hunden vänt tillbaka fortsatte han ut till figgen som om inget hade hänt ... "L" En figge låg uppe på kullen inkilad mellan ett par stora stenar (typ) så lite svårt rent vindmässigt, men Kung Danni fixade så klart det plättlätt ... Är det nåt han gillar så är det att springa uppför backar ... Ett tomslag fick han till fast vi inte skulle ha några såna & det var just på grund av att han tycker så mycket om att springa uppför att han tog sikte på kullen igen när figgen i själva verket låg nedanför snyggt placerad i en stor rishög. Ja förresten så fick han ett tomslag på andra sidan oxå eftersom den busiga figgen gömt sig bakom en stor sten som stal vittringen från honom ... Allt som allt gjorde den lille pågen ett riktigt fint jobb iaf.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards