annaayaeos

Direktlänk till inlägg 16 januari 2017

Boulehallsträning & filmsnutt från decemberträning ...

Av Anna-Karin Malm - 16 januari 2017 21:00

Ikväll var det åter dags för träning i boulehallen med Pi ... stackars Danni kan ju inte vara med & träna där pga att han inte tål saltet ... Så han fick vackert stanna hemma hos familjen & träna på pilatesbollen tillsammans med Amanda ...


Jag bad om att få hjälp med en platsliggning så det började vi med. Riktigt bra träning blev det då ena hunden är ung & hade ganska mycket myror i brallan så ägaren var inne hos den ett antal gånger och gav godis samt fick lägga den ner igen ... Pi var visserligen påverkad av att det var stökigt, men kändes ändå hyfsat trygg & komfortabel i situationen.


Jag ville även ha ögonen på oss när vi tränade konen eftersom jag i förra veckan kom på att både Pi & Danni stannar vid konen om jag inte bekräftar att de gör rätt med röst eller klicker. Vi kom fram till att bästa sättet att träna bort stoppet är att jag rör mig aningen bakåt precis när hon rundar konen & så får den rörelsen bli mindre & mindre allt efter som tiden går.


Lite lek med Mailns unghundsskyddsärm blev det oxå & jag blev grymt sugen på att skaffa en sån till Pi för att tagga henne ännu mer i leken i bland annat söket ... Det är synd att vi inte filmade när hon klapp ärmen när Ina hade den för jäklar vilket klipp det var i det bettet ... "L"


Lite "vanlig" lydnadsträning blev det oxå & det känns verkligen som att vi är i ett rejält flow just nu ... gött!!! Vi tränade fotgående, inkallning med & utan ställande, rutan, fjärrdirigering, ställande med runtgående, sättanden under marsch (svårt), apportering med träapport, tungapport & metallapport & idag sprang hon ut, tog metallen efter liiiite tvekan, galopperade in & satte sig (förvisso snett, men ändå) Yeah hon har kommit över att den är superäcklig :)


Sammantaget en lyckad träning med peppig Pi ... igen ... me like!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards