annaayaeos

Alla inlägg den 21 december 2015

Av Anna-Karin Malm - 21 december 2015 19:15

Eftersom jag ju har jullov tillbringade jag & Blådårarna några timmar av förmiddagen i skogen tillsammans med vovvekompisen Midas & hans matte ... Sååå när kvällen kom & vi skulle åka & träna lydnad i ridhuset bestämde jag mig för att bara ta med Pi för en gång skull ... Ibland kan det ju vara skönt för både henne & mig ... dessutom får ju Eos & Danni hänga på & träna sök imorgon bitti & eftersom Danni kan vara trött om han tränat sent kvällen innan & Eos blir äldre (trots att varken hon eller jag egentligen vill erkänna det) så kan det vara bra för dem att stanna hemma med familjen nån gång ibland ... Jaaa jag har dåligt samvete nu i efterhand ...


Nåja jag & Pi hann iaf med en hel del under kvällen & åter igen har hon bevisat att hon orkar hålla ihop betydligt längre stunder än för bara nåt halvår sen ... jag upplever faktiskt inte att hon blir trött över huvud taget när vi tränar längre ... gött!!!


Jag fick hjälp med lite hanteringsövningar samt grupp till saktagående/framåtsändandeövningar & en budföring ... En platsliggning gjorde vi oxå tillsammans ... Sen pillade vi själva med fotgåendet, inkallning, apportering, kryp, hopp-sitt, rutan, fjärrdirigering, vittringsapportering & så provade jag att få henne att skälla ... nån liten hostning & ett & annat kvävt skall blev det till sist faktiskt ... "L" 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards