annaayaeos

Alla inlägg den 16 december 2015

Av Anna-Karin Malm - 16 december 2015 19:06

Även denna onsdagen har tillbringats ute i spårskogen med trevligt sällskap av Jane & hennes vovsegull. Vi träffades & la ut spår till alla sex hundarna innan vi begav oss på en promenad där hundarna kunde röja rundor & ha roligt med varandra ... Det är underbart att se dem springa & leka tillsammans allihopa ... Väl tillbaka vid bilarna tog vi oss en liten fika- &  pratstund medan hundarna varvade ner en aning ...


Pi fick börja spåra av mina idag & hennes spåra var cirka 500 meter långt med tre dosor godis samt en leksak som slut ... Idag provade jag att låta henne bara komma på spåret från sidan för att se vad som hände & det fixade hon galant ... ut till spåret, kort stopp & sen iväg åt rätt håll ... Spåret innehöll en spetsvinkel som inte erbjöd damen några som helst problem ... Hon är snart nog färdig för elitspår tror jag bestämt ... Asg.


Sen fick Eos komma ut & till henne hade jag lagt ett viltspår med en liten vildsvinsklöv ... spåret gick i risig terräng, men den det beredde mest svårigheter för var ju så klart mig ... Eos var, om möjligt, ännu mer taggad på vildsvin än hjort & älg & höll på att sluka hela klöven när hon hittade den ... Hon är rätt bra tokig den där blåa tanten ... <3


Till sist fick Danni ta sitt spår som även det var ett viltspår men med en hjortklöv ... Han blir bara duktigare & duktigare på att spåra nu & jobbar jättefint & noggrant i spåret ... såååå himla skoj att se.


Innan vi for hemåt fick alla mina vovvar komma ut ur bilen för en sista kiss ... då passade Eos på att dra både Dannis & Izas viltspår för att kolla av att vi säkert kommit ihåg att ta med oss klövarna hem ... "L" 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards