annaayaeos

Alla inlägg den 7 december 2015

Av Anna-Karin Malm - 7 december 2015 18:30

Ännu en måndag i ridhuset är avverkad & idag kändes det inte så kallt ... förrän jag tränat klart mina vovvar & satte mig en liten stund, då märktes det att det var kallt minsann ...


Jag började träna med Pi ... jag fick hjälp med lite hanteringsövningar, kommendering av fotgåendet samt sitt & ligg i grupp annars tränade jag på lite på egen hand ... Vi tränade på saktagåendet i framåtsändandet, kryp, hopp-sitt, apportering, rutan, fjärr, vittring, stå & ligg under marsch samt inkallning.


Sen fick Eos komma in & träna & med henne fokuserade jag på rallylydnadsmoment ... Bland annat arbetade vi med bakombyten, framförbyten, snurr mot & från mig, skicka till kon & backa. Vi tränade pyttelite lydnad oxå mot slutet, lite fotgående samt sitt under marsch.


Till sist fick Danni komma in & träna & han fick träna på fotgående, inkallning, apportering, rutan, kryp, fjärr, hopp-sitt, stå & ligg under marsch samt framåtsändande ... Vi har ju jobbat en del med apporteringarna hemma med en vittringspinne, bland annat att han ska ta upp den & sätta sig & sen låta mig ta den ur hans mun utan att han ska backa ... Vi körde på det nu oxå samt att jag kastade den & han kom faktiskt in (hyfsat) fint till mig ... Vi körde även på med samma med den lilla, lilla apporten jag har & det gick lika bra.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards