annaayaeos

Alla inlägg den 5 december 2015

Av Anna-Karin Malm - 5 december 2015 19:45

Idag var jag allt annat än sugen på att ge mig ut i skogen med vovsegullen ... meeeen eftersom gårdagen endast erbjöd en långpromenad på eftermiddagen istället för träning vilket vi brukar få till på fredagseftermiddagarna var det bara till att bita i det sura äpplet & ge sig ut ... Som tur var fick jag & vovsegullen finfint sällskap av Jane & hennes galningar ... Vi började med att lägga spåren innan vi gick en sväng så hundarna kunde få busa & leka lite ...


Väl tillbaka fick Danni börja spåra ... Hans spår var bara ett litet kort ett på cirka 250 meter i boket med tre dosor med godis i ... Han spårade hur bra som helst ... Sen var det Eos tur & hennes spår låg mestadels i boke, men en liten sväng igenom en granedunge blev det oxå ... Hon fick tre pinnar samt slut & jäklar vad hon spårade idag ... Ett klockrent upptag & sen noga, noga igenom hela spåret ... Jag verkligen älskar att gå bakom henne i spåret. Till sist fick Pi komma ut & hennes spår låg i grane & innehöll tre pinnar samt en leksak som slut ... Även hon spårade på finemang, men hon är ju lite mer åt det lugna hållet när hon spårar ... "L"


När vi var klara körde vi direkt hem till värmen & mös ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards