annaayaeos

Alla inlägg den 14 december 2015

Av Anna-Karin Malm - 14 december 2015 18:00

Kvällens träning blev aningen rumphuggen .. dels för att jag var alldeles ensam, dels för att jag var så innerligt trött att min hjärna inte fungerade riktigt som den ska ... Meeen träning blev det iaf & torrt & varmt hade vi det ... alltid nåt ... "L"


Danni fick börja idag & även om jag har sagt att han inte ska träna i boulehallen pga sin reaktion förra vintern tänkte jag att lite, lite kan han säkert träna där någon enstaka gång ... Såååå vi körde lite fritt följ, fjärrdirigering & apportering på väldigt kort avstånd med fokus på ingångarna ... Tyvärr kastade han sig undan precis när jag skulle ta apporten vilket fick till följd att han sen vägrade ta den över huvud taget ... IGEN ... jag blir såååå trött ... suck. Vi avslutade träningen med lite nosework, sammanlagt fyra ställen fick han nosa upp & det gjorde han med den äran ...


Sen fick Pi komma in & hon fick träna lite fotgående, inkallning, saktagående samt ett par "hela" framåtsändandeskick med hink med godbit på vid brytpunkten, rutan, apportering, fjärrdirigering, vittringsapportering & hopp-sitt. Även Pi fick köra ett par noseworklegor innan det var dags för henne att sätta sig i bilen igen ...


Till sist fick tant Eos komma in & träna & hon var såååå glad ... Ibland undrar jag om hon verkligen fattar att hon börjar bli gammal för hon är många gånger galnare än nånsin när vi tränar ... Idag var det fokus på treans moment & vi började med fotgående ... sen körde vi inkallning med ställande, sättande under marsch, rutan, hopp-apport, metallapportering, vittringsapportering & fjärrdirigering ... Till sist fick även hon leta upp de där noseworkduttarna vilket hon blev vääääldans glad över ... <3

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards