annaayaeos

Alla inlägg den 6 december 2015

Av Anna-Karin Malm - 6 december 2015 20:31

Även denna dagen bjöd på tråkväder i form av grådis, lite duggregn då & då samt blåst ... Meeen vi trotsade vädergudarna & gav oss ut & tränade spår & uppletande ... Denna gången var vi vid Ängelholms reningsverk & jag fick sällskap av Maria & hennes Nexus ...


Vi började med att lägga ut spåren och valla av uppletanderutan innan vi tog oss en liten promenad så vovvarna fick kissa av sig lite.  Sen körde vi på med uppletande med alla fyra vovvarna ... Mina fick vars fyra föremål, ett i vardera bakre hörn & två lite krångligt placerade vid två vindfällen ... Pi fick börja & skötte sig fint förutom att hon bytte föremål en gång ... busen!!! Sen fick Eos köra & hon är ju fantastiskt duktig på uppletande, nema problema för hennes del inte ... Till sist var det Dannis tur & han jobbade på fint & fick in tre prylar, men hade svårigheter med det sista ... När jag gick utåt en bit i rutan & skickade honom mot det stället jag trodde prylen låg insåg jag att han flyttat den ... busunge!!!


Sen var det dags att spåra ... Nexus fick börja, men spårade ur ganska så snart & betedde sig inte alls som han brukar så de pinnar jag lagt ut till honom fick ligga kvar ... Sen fick Pi spåra ... även hon var aningen märklig & väldigt frågande i stora delar av spåret ... Hon kom dock runt spåret & hittade alla fyra pinnarna samt leksaken som låg som slut. Sen fick Eos spåra & frånsett att hon var aningen slarvig i upptaget & först gick över spåret så spårade hon precis lika bra som igår & plockade alla fyra pinnarna samt slutet ... kanske aningen mer på vilket nog beror på nya spårmarker ... Till sist fick Danni spåra & han gjorde ett fint jobb även han & hittade sina dosor med godis.


Innan vi for hemåt gick jag ut i det område Nexus spår lagts ut & lät vovvarna busa för att se om de reagerade på något ... Det gjorde de inte, men efter att ha busat en stund fick Pi nys på att det minsann låg ett mattespår där ... såååå hon började lös följa spåret ... Efter en stund kom hon galopperande med en pinne & sen fortsatte hon att spåra ... de andra pinnarna samt slutet plockades in & hon spårade på precis lika fint utan sele & lina som med ... dock fick Eos vittring på slutpinnen & snöt den mitt framför näsan på Pi ... "L" Under tiden Pi jobbade med spåret tog Eos sig en simtur i ett vattenfyllt dike ... Gamla galna tanten ... <3

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards