annaayaeos

Alla inlägg den 9 maj 2014

Av Anna-Karin Malm - 9 maj 2014 17:15

Idag bar det av ner till Åstorps BK för lite lydnadsträning med Blådårarna samt Jane & hennes tre galna svartingar. Trots att det inte var särskilt varmt ute, endast cirka 14 grader, blev det vansinnigt kvavt & tryckande på appellplanen & det fullkomligt myllrade av små äckliga flugor i luften & på alla maskrosorna i gräsmattan.


Eos fick börja av mina idag & hon kändes seg & lite konstig tyckte jag ... Jag blir totalnojig varje gång hon är sån & tänker genast att hon är sjuk, men mest troligt berodde det hela på vädret. Hur som helst så var hon inte segare än att hon kunde driva en aning med mig & konstant gå vid sidan om gruppen när jag skickade åt ena hållet medan hon gick rakt & fint åt det andra ... tokstolla. Vi körde även lite fritt följ, inkallning med ställande, kryp & vittringsapportering idag. Vittringen gjorde hon finemang, så även delar av krypet ... Ja hon gjorde en fin inkallning oxå för den delen, men var lite seg i fria följet tyckte jag allt.


Sen fick Danni komma ut & träna lite ... Han fick träna på fritt följ, framåtsändande, kryp, inkallning, ställande & läggande hopp & apportering. Han gjorde det mesta finemang, men har det lite struligt med hoppet för tillfället ... Vi får väl se om vi kan lösa det på ett eller annat sätt men just nu vill han inte hoppa ut om inte det ligger en godbit på andra sidan ... Så har det varit sen den gången en gubbe skrämde honom i samband med hoppet när vi var i Ängelholm & tränade ... trist ... Jag fick även hjälp med en budföring som han så klart fixade alldeles galant ...


Till sist fick även liten Pi komma ut & hon fick träna på "sök-upp-mattes-vänstra-sida-och-sök-ögonkontakt" lägganden & ställande, inkallning, apportering, targetplattan, hopp & en massa lek, bl.a med skrammelflaskorna. Dessutom fick jag hjälp av Jane med budföringsövningar samt tandvisning vilket gick finemang.


Vi avslutade träningen med att låta Pi & Peggy busa med varandra en stund ... de verkligen älskar att leka med varandra trots att de blir sura på varandra mellan varven (mest Peggy på Pi då alltså ... "L")

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards