annaayaeos

Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Anna-Karin Malm - 5 maj 2014 10:00

Så var vi då äntligen igång med våra måndagsträningar igen ... Kvällen bjöd på helt fantastiskt väder & då det var mycket rörelse på planen med en kursavslutning & en träningsgrupp förutom vi fick vi dessutom finfin störning på köpet.


Danni fick börja av mina vovvar idag & han ÄR ju så rolig att träna med ... han är på för fullt precis hela tiden & man skulle kunna träna hela kvällen med honom utan att han hade tröttnat, jag lovar ... Underbar vovve den där lille blåe som jag ju inte alls skulle träna eller tävla med ... "L" Jag fick hjälp med tandvisning & budföring med honom & dessutom tränade vi på linförighet, fritt följ, läggande & ställande under marsch, inkallning, kryp, fjärrdirigering, apportering, såväl ettans som "vanlig", rutan (som han nu börjar fatta även utan att det ligger en burk med godis i den), hopp (som börjat strula), framförgående (i koppel för en gångs skull) & en platsliggning.


Sen fick Eos komma ut & träna. Med henne fick jag hjälp med ett framåtsändande & första sträckan var väldigt snabb med galopp så gott som hela sträckan "L" men sen blev det aningen lugnare tempo. Innan framåtsändandet gjorde jag en inkallning med ställande där jag ställde en planka på högkant där jag tänkt att hon skulle stanna & jäklar vilken nit hon gjorde precis vid plankan. Vi tränade även på fritt följ, kryp med vinklar som gick hyfsat bra faktiskt & vittringsapportering där hon slarvade första gången men fixade det galant andra ... tyvärr får man ju bara en chans på tävling så det gäller nog att träna det lite mer frekvent ett tag igen kanske.


Till sist fick Pi komma ut & träna & tro inte annat än att hon var laddad ... "L" Vi tränade på att leka, rolig fritt följ med lek som belöning, läggande & ställande, apportering, dels med lek, dels "riktig", inkallning, hopp & så fick vi lite hjälp med tandvisning som gick finemang. Vi avslutade med lite mer lek & så klättrade hon upp på A-hindret för att kolla hur det såg ut på toppen ... asg.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards