annaayaeos

Alla inlägg den 3 maj 2014

Av Anna-Karin Malm - 3 maj 2014 09:26

Idag hade vi en date med Pis släkt & hennes uppfödare på Laholms BK ... Ja en liten söt beardisflicka smög oxå sig in förstås ... Som vanligt när jag & Crissi tränar tillsammans fullkomligt flög tiden iväg & vips hade det gått fyra timmar, bara så där ...


Av mina hundar fick Pi börja & jag tyckte nog allt att hon var aningen avslagen idag ... förvisso hade vi varit ute på en tvåtimmarspromenad innan på morgoen tillsammans med Midas & Pripps men ändå ... Det var liksom inget riktigt tryck i henne ... förrän vi började med apporteringsövningarna då förstås för då vaknade lilla fröken till liv så det hette duga ... Vi provade att hetsa henne med att jag lekte med en leksak & Crissi höll henne medan jag gick iväg i tävlingsposition & precis när hon kom in vid min vänstersida sa jag fot & sen full lek ... vi får väl se om vi kan bli lite roligare när vi tränar framöver kanske ... Vi avslutade med att hon fick hämta några rullar hos Crissi & detta verkar hon ha fattat fint nu tycker jag.


Sen fick Eos komma ut & träna & hon var då inte avslagen för fem öre. Även idag låg fokus på inkallning med ställande, framåtsändandet & krypet, men vi körde även lite fritt följ. Inkallningarna gick jättebra idag frånsett att hon reste sig & gick efter mig vid ett tillfälle när jag gick ifrån henne ... suck!!! Framåtsändandet gick finemang första sträckan, men andrasträckan tog hon sikte på Crissi som satt en bit vid sidan om & kom utanför gruppen ... när jag skickade om gick hon aningen snett då oxå, men rättade upp sig innan gruppen. Vi körde ännu en inkallning med ställande, denna gången med en planka som stoppunkt & benen på en sida innan vi körde ännu ett framåtsändande som denna gången gick i ett mer makligt tempo = mestadels trav meeeen rakt & fint. Krypet funkar hyfsat fint så vi tränar vidare på tekniken samt vinklarna & hoppas få till det.


Danni var minst sagt tokladdad när det väl var hans tur & gick även idag finemang ... Han är ju såååå rolig att träna med ... Vi tränade lite fritt följ, en tandvisning, rutan (en gång utan något i=kanon) kryp (som gick finfint) apportering, framförgående-framåtsändande, ställande & läggande under marsch (som gick finfint) & säkert något mer som jag inte kommer ihåg.


Till sist fick Pi komma ut en gång till & då provade vi på att träna lite rutan, position, lek, apportering samt hämta tre prylar som jag la ut i gräset en bit bort ... Hon kändes mycket mer på g nu denna andra gången & då kan man ju undra om det berodde på att jag var roligare, hon fått vänta på sin tur eller på att hon nu varit på planen en gång & kunde fokusera bättre ... Det får nog utredas ... he, he, he ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards