annaayaeos

Direktlänk till inlägg 17 november 2014

Långdragen lydnadsträning ...

Av Anna-Karin Malm - 17 november 2014 17:00

Kvällens träning blev i vanlig ordning låååångdragen ... Pust ... meeeen vad gör man inte för den goda sakens skull? Eftersom Pi slutat löpa slapp hon ju dessutom sitt tikskydd vilket gjorde henne till en ypperligt lycklig hund ... flin.


Pi fick börja av mina hundar & min tanke var att träna på att avsluta moment ... Jag har haft en tendens att inte riktigt göra det nämligen utan belönat t.ex läggandet & ställandet i den positionen antingen medan jag gått ifrån eller när jag varit på väg tillbaka/ställt mig intill henne. Jag tränade på fritt följ, framförgående, apportering, hopp, ställande & läggande under marsch, skick till target (+ när den låg i rutan) & platsliggning där hon låg finemang i två minuter.


Sen fick Eos komma in & träna lite ... Hon fick träna på fritt följ, korta kryp med fokus på teknik, hopp-sitt, inkallning med ställande, rutan, sättande under gång, vittringsapportering (som gick ömsom vin, ömsom vatten) & fjärrdirigering.


Till sist var det galenpellen Dannis tur ... Han var verkligen tokladdad ikväll ... Med honom tränade jag fritt följ, framförgående, rutan, apportering ( med finfina kvarsittande när jag tog apporten med kommandot sitt), fjärrdirigering (som bara funkade idag), inkallning, läggande & ställande (där han de första fem gångerna la sig suck) under marsch & så lite avslutande metallapporteringsövningar ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards