annaayaeos

Alla inlägg den 9 november 2014

Av Anna-Karin Malm - 9 november 2014 18:18

Tänk ändå vad det ena kan ge det andra ... Trots att jag ju knatade ett 1500 meter långt spår med Eos igår var jag såååå sugen på att spåra med vovsegullen idag ... Dessutom kände jag att Pi verkligen behövde få lite nosarbete innan helgen var slut ... Såååå jag tog mitt pick & pack & begav mig upp i "min" skog ... Väl där kände jag för att busa till det en aning så jag la två spår med möjlighet för uppletande av spåret, det ena mycket djupt (säkert närmre 60 meter) & det andra på cirka 30 meters djup. Det tredje spåret var ett vanligt, lite kortare spår till Danni ... I samtliga spår la jag istället för pinnar dosor med godis ... fem i vardera av de längre spåren & tre i Dannis ...


Sen gick vi på en promenad medan spåren låg till sig ... Väl tillbaka vid bilen bestämde jag mig för att om Eos skulle bakspåra skulle jag packa in henne i bilen & låta Pi ta det spåret för att sen låta Eos spåra det spår jag tänkt till Pi ... Eos jobbade sig jättefint ut ända till hon hittade spåret trots att det var så vansinnigt långt ut till det ... gött ... sen började hon att ta bakspår, men vände själv precis innan jag tänkte bryta henne & spårade sen som den spårgudinna hon är genom hela spåret ... hon var vääääldigt förvånad över att hitta fina dosor med godis i spåret istället för pinnar ... det har jag nog aldrig haft till henne annat än efter upptagen ... "L"


Sen gjorde jag ett test med Pi & selade på henne en bit från spåret & gick snett mot spåret för att se vad hon gjorde när hon stötte på det ... Hon stannade till & gjorde en analys i ett par sekunder innan hon, självsäkert, valde rätt håll ... jiiihooo!!! Sen spårade även hon såååå fint att jag blev helt lyrisk ...


Även Danni spårade finemang så klart ... Han är ju världens bästa Danni ju ... "L"

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards