annaayaeos

Alla inlägg den 10 november 2014

Av Anna-Karin Malm - 10 november 2014 14:15

Kvällen blev som vanligt låååång ... Jag vet inte riktigt var tiden flyger iväg, men som alltid när vi tränar i boulehallen blir klockan på tok för mycket innan vi är klara ... "L" Det blev ju inte bättre för att vi ägnade första stunden av vår träning åt att fika lite ... Crissi tyckte nämligen att mitt & Eos godkända resultat i elitspåret absolut genererade i en gofika ...   


Såååå ... Eftersom Pi var i höglöp så fick grabbarna i gänget börja med att träna & sen var det då mina vovsegulls tur ... Eos fick börja vilket hon var såååå lycklig över ... Vi tränade en del på treans moment då vi ju anmält oss till en lydnadstävling oxå innan vintervilan ... & så tränade vi en aning på saktagåendet & inkallningen i framåtsändandet, hela framåtsändandet får ju inte plats i hallen ... Vi passade även på att träna på inkallning med ställande & hoppade helt över läggandet då hon ju kan det & jag inte vill att hon gör som i lördags & lägger sig på ställandet fler gånger på tävling ... flin.


Sen fick Pi komma in & köra lite ... vääääldigt ostrukturerad blev vår träning då hon inte är helt bekväm med att ha på sig tikskyddet ... Meeen hon hade en god vilja & bra fokus när hon inte stördes av det. Nu börjar jag verkligen längta efter att tävlingsdebutera med henne ... men först behöver vi träna på platsen lite mer samt lägga på lite medvetna störningar ... Jag tror iofs inte att hon blir så värst störd av saker som sker runt henne så länge hon känner sig trygg med dem ... det är nog värre med främmande hundar & människor som hon inte riktigt har koll på tror jag bestämt.


Till sist fick Danni komma in & träna & han var såååå taggad ikväll ... allt gick i 190 ... minst ... Vi fick till några finfina rutskick, bra apporteringar med fina avlämnanden nu när jag säger sitt istället för loss & en hel del annat fint, men fria följet var en katastrof med liten boyse snett framför mig så gott som hela tiden ... flin.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards