annaayaeos

Alla inlägg den 11 november 2014

Av Anna-Karin Malm - 11 november 2014 14:30

Dagen har tillbringats i sökskogen & det blev en låååång men givande dag ... Efter att Eos fått avstå söket i några veckor var hon tokladdad till tusen trots att hon fick köra först av alla ... såååå det resulterade i att hon startade med att störtskälla på ett tomt (men stängt) tält på första skicket ... det var bara att springa ut & öppna tältet för att bevisa för fröken grå att där  inte fanns nån figge ... hon höll på att riva hela tältet för det MÅSTE ju vara nån där ... flin ... Hur som helst så är jag supernöjd med det ... en såååå fin markering hon gjorde & det finns ju inga tomma, nyuppsatta, stängda legor på tävling så risken att det ska hända på tävling är minimal ... flin ... Sen fick hon en figge som även den hade finfin markering - omvänt lockande. Några tomslag sen två figgar som inte belönade följt av en figge med omvänt lockande & en figge som matade in henne ... Denna figge sprang hon dock förbi på ett slag så jag fick skicka om henne ... hon fick nog lite vittring, såg något som liknade tältet hon blindat på innan & bestämde sig för att vi inte kunde lura henne mer än en gång ... flin.


Sen fick Danni komma ut & han fick idag fyra figgar & tre tomslag ... även han började skälla på tältet i förstahörnan trots att det var tomt, men han slutade efter några skall då han förmodligen insåg att det inte satt någon inne i det ... Sen körde han på riktigt fint förutom att han var aningen grund på tomslagen på motvindssidan så det får jag försöka träna lite extra på framöver ... Mest troligt kommer jag att "mata ut" honom på djupet genom att skicka om tills han är ända ute & nån gång försöka få en figge som gått in från bakkanten som han inte får vittring på förrän han är nästan ute om det går att fixa förstås ...


Till sist, precis innan mörkret föll gick jag det spår jag lagt till Pi 1½ timme innan & som innehöll en del svårigheter (mest för matten då) men även i form av en spetsvinkel & en bit på skrådden på en slänt (ett stup). Pi jobbade på såååå fint i spåret att jag blev helt tårögd .. vilken spårtjej hon är min lilla loppa ...


En liten, liten promenad hann vi med i skymningen innan vi for hemåt ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards