annaayaeos

Alla inlägg den 30 november 2014

Av Anna-Karin Malm - 30 november 2014 16:59

Sådär ja, då har årets sista tävling för min del klarats av, även denna gång med Eos  & vårt tävlingsår kunde inte fått ett finare slut ... Vi ÄR ju egentligen inga lydnadsnördar, Eos & jag, men det är likaväl roligt att damma av brukshunden då & då & gå in & riva av en lydnadstävling ... sååååå det gjorde vi idag & som vi rev av den ... Inte särskilt snyggt förvisso, men med en hund som hade roligt & poäng som räckte  (om än precis) till ett förstapris i lydnadsklass 3 känner jag mig ändock nöjd & glad ... Jiiihooo vad bra hon är min lilla blådåre ... & gammal? Njaäe jag vet då inte det, inte en dag som denna iaf ... "L" Sammanlagt fick vi ihop 257,5 poäng & ett förstapris & så kom vi på tredje plats ... nuffrorna finns till beskådan nedan ...


Sittande i grupp   10

Platsliggande   9,5

Fritt följ   8 (segt, pos, snett s)

Sättande   6 (tempo, dk kropp)

Efter platsen kom jag på att vi inte tränat detta på länge & när jag provade ställde hon sig eller la sig, därav ett medvetet dk. 

Inkallande med ställande   9 (tempo)

Rutan   6 (riktning in, flera dk)

Rutan hade mörkröd sprayfärg som rutband så hon såg nog inte den så bra, hon kom vid sidan om den så jag fick ställa henne & dirigera om henne vid två tillfällen ... Är väldigt glad över att det faktiskt gick att dirigera in henne. Sen kluddade tl när jag skulle knata så jag höll på att hamna alldeles galet ... flin. 

Hopp-apport   7 (kk, dk, något tugg)

Den "gamla" hunden satte framtassarna på apporten & skjutsade iväg den ett par meter i sidled, kom vid sidan av hindret så jag sträckte ut handen för att få henne i rätt riktning så hon inte skulle missa tillbakahoppet.

Metallapportering   9 (tempo in)

Galopp ut, galopp in, men tydligen aningen långsammare på vägen in ...

Vittringsapportering   8,5 (tempo in, avslut)

Såååå fint hon gjorde detta, med Eosmått mätt alltså ... Ut luktade genom pinnarna, tog rätt, galopp ett par språng, sen trav & lite snett sitt, men inget tugg & inga tveksamheter.

Fjärrdirigering   9 (ngn förflyttning)

Den förflyttningen var absolut minimal ... hon har nog aldrig gjort en finare fjärr ... klockrent i mina ögon ... Matte är mer än nöjd!!!

Helhetsintryck   8,5 (bra kontakt)

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards