annaayaeos

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Anna-Karin Malm - 20 augusti 2013 19:00

Även denna dagen bjöd på finfint hundtränarväder ... Då vi hade ett liiiiitet område & var så pass många att vi behövde dela oss i två grupper hade jag valt att göra en lite mindre övning med mina två monster & sen även köra ett uppletande med dem.


Eos fick fyra figgar varav 1:an & 4:an matade henne med in till stigen, på 2:an försökte jag locka bort henne & på 3:an gick de andra före mig ut till figgen. Hon var sååååå duktig på alla markeringarna idag att jag blev helt lyrisk ... Gött!!!


Sen var det Dannis tur & han fick idag fyra figgar & ett tomslag. Lite motivationshöjande övningar blev det oxå ... 2:a figgen stod bakom ett träd & började springa utåt i samma stund jag skickade Danni & sen fick han se figge 3 & 4 när de begav sig utåt i rutan ... Nytt för hans del var även att det idag var figgarna som klickade då han börjat få en tendens att titta eftermig när jag tar mig ut till honom medan han markerar.


Direkt när Danni kört klart fick Pi ta sitt spår som jag lagt ut innan jag gick med Eos ... Spåret var cirka 150 meter långt med två pinnar & en dosa som slut. Pi spårade verkligen som en liten gudinna, men fick nästan lite panik när jag försökte tvinga henne att stanna vid apporterna & få godis där ... Hon vill bara vidare & helst inte heller att spåret ska sluta. Jag pratade med Maria om detta problem & hon tyckte att jag ska köra med betydligt längre spår samt istället för pinnar lägga ut dosor med godis med jämna mellanrum ... Såååå det får jag allt testa nu ...


Vår grupp blev ganska snabbt klara så medan den andra gruppen körde klart sina hundar i sin ruta hann jag lägga upp en uppletanderuta till oss samt köra med Eos & Danni ... Jag la ut fyra prylar på djupet som Eos plockade galant & dessutom på tre av dem inte hade något tugg alls. En kastade hon lite upp i luften på väg in samt tappade när hon satte sig vid min sida. Danni fick prylarna utlagda på samma ställe, men orkade bara hämta tre av dem innan han såg helt slut ut så den sista hämtade vi in gemensamt ... Annars skötte han sig finemang med fina ingångar & allt.


Efter fika & genomgång blev det en liten promenad i Janes & hennes hundars sällskap innan det bar av hemåt.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards