annaayaeos

Alla inlägg den 19 november 2013

Av Anna-Karin Malm - 19 november 2013 17:00

Även dagens sökträning blev aningen fuktig ... dock inte fullt lika illa som förra tisdagen då det idag mest regnade i början av dagen ... grått & trist var det dock hela dagen & vi hann knappt med allt vi ville innan mörkret föll.


Pi fick följa med & valla rutan & springa av sig det värsta innan mina vovvar fick sitta i bieln några timmar i väntan på sin tur ... Först efter fikapausen fick  mina komma ut & köra & jag började med Eos. Hon var aningen slarvig på tomslagen, men hade finfina markeringar så på det hela taget är jag nöjd ... Upplägget var tänkt 1 figge i ena hörnan (omvänt lockande), 5 tomslag, 1 figge (alla går ut & figgen matar in) & till sist en figge som visar Eos en dosa med godis & går ut i rutan innan jag går till bilen med Eos ... Dock fick vi några extra tomslag eftersom hon slarvade & gick väl grunt mellan varven.


Danni fick idag figgar varvat med tomslag & han hade stora vsårigheter att ta sig ut på djupet i rutan, förmodligen på grund av att jag kört en figge halvvägs ut & en på djupet några gånger nu ... Men, men, skam den som ger sig ... Mot slutet gick han dock hyfsat bra & han fixade det trots att han fick en massa extra spring & tre tomslag samt fyra figgar.


När vi tränat klart gick jag & Pis uppfödare Crissi, som var på besök, & la spår till våra hundar ... Jag ett till Pi & hon ett vardera till syrran Plupp & mamma Pippi. Medan spåren låg till sig gick vi en promenad & som de lekte idag ... Väl tillbaka började det skymma så smått så vi fick hyfsat bråttom att ta spåren. Pi fick ta sitt spår sist & då såg jag knappt snitslarna, inte förrän vi var alldeles inpå dem & inte heller pinnarna. Trots det spårade Pi alldeles utmärkt & hittade sina pinnar samt spårslutet ... duktig tjej!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards