annaayaeos

Alla inlägg den 18 november 2013

Av Anna-Karin Malm - 18 november 2013 16:30

Jag kan inte nog beskriva känslan av att kunna träna inomhus där det är torrt, varmt & vindstilla ... Heeeeelt underbart om ni frågar mig ... Kvällens övningar blev väl iofs inte helt välplanerade ... lägg sen till att det inte är oändligt med tid så kan ni snabbt konstatera att jag fick med mig några mindre nöjda hundar hem idag ...


Danni fick börja av mina idag & med honom fick jag hjälp med tandvisning samt budföring. Själv tränade vi sen på fritt följ, ställande & läggande under marsch, rutan, kryp, hopp, apportering & inkallning. Som vanligt var det full fart på honom & det är verkligen en fröjd att jobba med honom ...


Sen fick Eos komma ut ... Med henne fokuserade jag på en del av treans moment. Rutan - gick väl si sådär, vittringen - gick skitbra!!! fjärren - sämre i början & bättre mot slutet. Vi körde även lite fritt följ & kryp.


Sist ut var Pi som var aningen mer ofokuserad idag än hon varit den senaste tiden ... Det går ju lite upp & ner under valp- & unghundstiden med alla hormoner & allt. Vi tränade på fritt följ/kontakt, lägganden - som hon börjat fatta riktigt bra mellan varven, apportering, hopp & sitt samt ligg kvar. Några "visa-tänderna-övningar" Pi fick även vara med inne medan vi fikade samt spanade in leksakspåsen för att påminna oss om vilka roliga saker vi faktiskt har där, men sällan använder.


Kvällen avslutades med en promenad innan vi for hemåt ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards