annaayaeos

Alla inlägg den 2 november 2013

Av Anna-Karin Malm - 2 november 2013 21:45

Dagens spårträning såväl började som slutade vått ... I början kom det uppifrån & i slutet kom det nerifrån & trängde in i skorna ...


Idag fick bara Eos & Pi spåra ... Danni fick nöja sig med uppletande ... Även Eos fick sig ett uppletande & lilla Pi fick prova på lite uppletande med en pryl ... 


Pi fick ett spår på cirka 400 meter med fyra prylar samt slutleksaken ... Spåret gick i granskogen med en liten bit över en mindre våtmark ... Pi spårade som vanligt riktigt fint & plockade sina pinnar efter lite tjat  från mig ... Hon var betydligt mer slarvig med pinnarna idag än hon varit tidigare så jag får ta mig en funderare på hur jag ska få dem mer värda än de är nu ... Eos spår var nog cirka 600 meter långt med sex pinnar samt slut ... Även hennes spår gick i granskog ... Eos start var en aning slarvig & snurrig, men när hon väl fäst på spåret gick det desto bättre ... Allt som allt är jag himla nöjd med fröken blådåre ...


När det gäller uppletande fick Danni börja med att leta upp sex prylar i den något svåra rutan innehållandes såväl några stengärden som nedfallna granar ... Han fick kämpa på bra, men gav inte upp utan fick med sig alla prylarna hem ... Man ser verkligen på honom hur mycket han älskar att göra uppletande samt träna sök ...  Även Eos fick sex prylar & hon skötte sig oxå med den äran trots att vi busat till det en aning med att lägga en pryl uppe på några nedsågade trädstammar alldeles intill stigen ... "L" Pi fick då alltså prova på ett vanligt uppletande hon oxå idag ... Hon fick se när de gick ut med en leksak samt la den ... Sen tog jag bort Pi en liten stund innan jag skickade henne ... Hon sprang spikrakt ut, men förbi prylen & snurrade en del innan hon kom in igen ... efter att jag skickat ut henne på nytt då hon gick rakt & fint ut igen hittade hon prylen, tog den & sprang mot mig med den ... härligt att se att hon faktiskt kan använda sin söknäsa oxå & inte bara sin spårnäsa ...


Dagens träning avslutades med en skön promenad tillsammans med bästaste Mona & hennes söta labbar Essa & Smilla vilket uppskattades av mina tre blådårar ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards