annaayaeos

Alla inlägg den 5 november 2013

Av Anna-Karin Malm - 5 november 2013 22:15

Dagens sökträning blev lite spännande då det låg en del vindfällen i vår ruta vilket försvårade vindförhållandena för hundarna så de fick jobba rejält ... Som tur är så har mina blådårar finfint med rutin så de löste det finemang i alla fall ...


Eos var först ut av mina & till henne hade jag endast beställt fyra figgar, två med omvänt lockande, en som matade in & en där vi alla gick ut mot hund & figge, men där figgen sen matade in Eos ... Utöver detta fick Eos två finfina tomslag på rad, på samma sida för att se hur hon gjorde om jag skickade på i princip samma ställe två gånger ... Hon löste det med att först slå bakåt för att kolla av den mark vi gått förbi & andra gången slå framåt då hon ju redan sökt av det område som låg bakåt ... Precis vad jag ville se ... Mitt älskade hjärtegull ... Hon hade även finfina markeringar & skötte sig allmänt finemang ...


Danni fick idag två figgar på rad (en halvvägs ut & en på djupet på samma linje) ... Detta upprepades sen två gånger. Första gången fick jag gå med en bra bit ut i rutan för att få ut honom på djupet, men de andra två gångerna fixade han det galant på egen hand ...


Dagen till ära så la Maria spåret till Pi ... Spåret lades ute på kalhygget & innehöll fyra pinnar samt slutleksaken ... Pi spårade såååå fint även idag även om hon var tvungen att springa bak & studs upp mot Marias ben vid ett par tillfällen under spårets gång bara för att det va så spännande att ha nån som knatade runt där bakom henne ... "L"


Dagens övningar avslutades med en skön promenad där vi bitvis fick klättra över nedfallna träd för att ta oss fram längs den tänkta vägen ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards