annaayaeos

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Anna-Karin Malm - 20 februari 2012 16:45

Ikväll var jag på årsmöte på Svalövs BK ... Danni fick följa med för att öva på att tackla miljöer utan Eos & Aya som stöd ... Detta fixade han galant ... Han var precis likadan som annars glad & förväntansfull över alla människor & när mötet pågick låg han i mitt knä & mös.


Jag fick motta ett vandringspris som jag & Eos erhöll ... Pris för bästa sökhund ... Jag kan (så klart) inte statuterna för priset, men ska läsa på dem vid tillfälle ... "L" Sen bjöds det på smörgåstårta ... Gött!!!


Så här stolt är Eos över sitt fina pris ...


 


Man kan oxå använda det till nostargetträning tycker Eos ... "L"


 

Av Anna-Karin Malm - 20 februari 2012 16:16

Tänk vad härligt det är att vara ledig ... Heeeeela veckan lång har jag & alla andra ungar sportlov & det är bara tacka & ta emot ... Såååå energin är för tillfället på topp ... KAN det bero på att våren lurar bakom kröken månntro??? Hur som haver så passade jag på att lägga spår här hemmavid idag efter vår morgonpromenad ... Sen gick jag in & åt frukost & donade lite innan jag gick ut & tog spåren med vovvarna ... himla bekvämt & bra tycker jag allt ...


Eos fick börja & hennes spår var absolut inte lätt ... Upptaget i en liten bokdunge där Aya hade varit ute & trampat rundor på morgonprommisen, sen över en gräsmatta, vidare på en cykelväg i asfalt & ut på ett litet fält. Sen gick det över en asfaltgång & längs med en liten grusridstig med hus på andra sidan gräsremsan spåret låg på. Vid det sista huset var ett litet barn ute & busade med en hund som gjorde utfall mot Eos bara några meter från där hon spårade ... Eos bara lyfte på huvudet en sekund & fortsatte sedan spåra ... Vidare gick spåret över grusgången, ett stengärde & ett dike innan det fortsatte över ett större fält. Vi passerade den asfaltcykelväg vi gick på på morgonpromenaden & genom en lekplats med två pappor, två barn & en ilsken liten pinscher som satt uppkrupen & morrade i en barnvagn som stod mitt i spåret. Sen slutade spåret med att passera en liten fotbollsplan & vid det bortre målet låg slutapporten ... Eos jobbade kanonkalas trots de många störningarna & hittade alla pinnarna såååå nöjda & glada var vi allt efter avslutat uppdrag.


Till Danni & Aya hade jag lagt ett spår ... Danni fick börja ta det & efter att han tagit apporterna droppade jag dem lite fint bakom mig så att även Aya skulle kunna hitta dem när det blev hennes tur. Danni spårade med hög motivation, men en aning slarvigt idag ... Jag märkte tydligt att han behöver tränas mer på apporterna vid sidan om spåret samt vinklar i spåret ... Slutet var som alltid hans favoritgråråtta ... Aya var riktigt fint motiverad även hon ... förmodligen extra taggad av den extra starka doften från mig & Dannis framfört strax innan & hon gjorde ett jättefint jobb.


Ikväll blir det till att åka på Svalövs BK:s årsmöte ... Med mig tar jag Danni så han får mingla lite utan stöd från "damerna" för en gångs skull ... ciao!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards