annaayaeos

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Anna-Karin Malm - 21 februari 2012 16:56

Som rubriken antyder hann vi med en hel del träning idag trots att jag i morse knappt ens ville börja träna efter att ha glidit över den isfyllda parkeringen ... Med tanke på den knappa dm snö som kom inatt & de knappa plusgraderna som var under dagen kändes det som att ett bekant klafs, klafs skulle förfölja oss idag ... Sååååå farligt blev det dock inte hundarna var helt okej torra efter sitt arbete & mina kläder höll borta vätan finemang.


Mina hundar fick vara sist ut idag ... dock var vi bara tre i varje grupp eftersom vi trodde att alla, inklusive hundarna, skulle bli genomvåta & frysa så endast tre hundar var innan mina. Eos fick starta & väl var väl det eftersom hon var så galen att ögonen höll på att trilla ur skallen på henne innan start ... asg!!! Åtta figgar & inga tomslag var planen ... Åtta figgar & två tomslag blev resultatet ... Fyra figgar togs omedelbums men sen blev det ett tomslag på varje sida ... Enligt Kati, som låg figge på ena sidan, såg det ut som att hon bara precis sprang på det tomslag hon gjorde på hennes sida ... Kanske, kanske fick hon inte vind, men hon borde ju leta lite mer när hon är därute ... Inte bara springa ut sin runda & tillbaka igen ... suck. Hur som haver så tog hon sen resten av figgarna utan problem ... trots att den andra figgen inte riktigt hade koll på var hon, stigen eller rutan befann sig mellan varven ... hi, hi. Kati klättrade för övrigt upp i ett träd vid ett tillfälle & Eos hade försökt krypa under några stenblock där vittringen landade innan hon hittade Kati upp i trädet ... fniss.


Danni fick endast fyra figgar idag & inga tomslag heller ... Detta pga snön & att han förmodligen har någon form av sträckning framför skulderbladet på sin högra sida. Detta märks dock bara när man tar i honom där & jag har masserat honom där i några dagar så det har blivit bättre. Han var riktigt duktig & jobbade på som bara den ... Roligt med honom är att han verkligen använder sin näsa HELA tiden ... Han vindade in Camilla medan han stod & skällde på Kati & hade sen full koll på var hon låg när jag skickade honom på den sidan ... GULLE!!!


Efter fika & genomgång gick vi en promenad i snön ... Aya bitchade sig mot en labbetik som svarade tillbaka vid andra tillfället ... Båda blev lika förnärmade & ägnade inte varandra ett ögonkast efter det gruffet. Vi körde lite uppletande efter promenaden & Aya fick vara med & valla rutan ... Sen la jag ut två prylar till henne som hon hittade hyfsat bra ... Fast det märktes att hon var trött i benen efter promenad & vallning.


Eos fick sex prylar utlagda ... Hon gjorde dock inte något bra uppletande eftersom hon bara travade rundor & letade i spåren i snön en lång stund i början. Mot slutet gaskade hon dock upp sig & fick lite bättre fart under trampdynorna.


Vi avslutade träningsdagen med att Jane sköt ett skott ... Danni drog så klart som en avlöning mot henne, men kom snabbt tillbaka mot mig när jag började leka med kamptrasan ... Jag fick igång honom ganska snabbt & han kampade bra en liten stund innan han fick godis som avslutning.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards