annaayaeos

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Anna-Karin Malm - 26 februari 2012 15:09

Idag är det minsann riktigt vårväder ute ... trots bara några få plusgrader skiner solen & fåglarna kvittrar ... det är heeeelt underbart ute & jag får såååån lust att träna, träna, träna hund ...


Jag & Jane åkte upp till Klåveröd för att promenera & träna idag ... Vi började med att gå en lång härlig promenad med vårgalna vovvar innan vi började med själva tränandet ... Jag la ett spår till Eos medan Jane vallade av en uppletanderuta & la ut sex prylar till Eos ... Sen var det bara att hämta Eos & köra ... Hon letade superbra, men det tog låååång tid för henne att hitta de första prylarna. Hon kämpade dock på & hittade till slut alla sex sakerna ... Det är bara att inse att det behövs tränas lite mer kontinuerligt på uppletandet igen med den damen.


Sen körde Jane med Isa innan det var dags för mig & Danni ... Jag la ut två saker ganska nära eftersom rutan var full med björnbärssnår & annat ris & krafs. Danni var duktigt på hugget & jobbade som en gnu. Han snurrade rundor vide det ena föremålet ett bra tag utan att hitta det så då tog han sig vidare & hittade det andra. När jag skickade han andra gången hittade han dock det föremål som han snurrat så för att hitta först ...


Efter att även Asta fått köra uppletande var det dags för Eos att gå sitt spår. Uppletande av spåret var rejält snårig & även bitvis vattenfyllt så där var det en aning snurrigt & vimsigt. Hon kom dock rätt så jag får väl vara nöjd med det ... Sen gick resten av spåret som var cirka 600-700 meter långt, galant & hon hittade alla pinnarna finemang ... Jag nöjd - Eos uppvärmd ... knappt ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards