annaayaeos

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Anna-Karin Malm - 13 februari 2012 22:15

Efter en hård dag på jobb då min kollega var hemma för vård av barn var jag redit trött i päran när kvällens träning nalkades. Detta resulterade i att jag även denna måndag endast tog med mig Eos ... STACKARS Danni fick lida hemma med familjen & gamla goa Aya ...


Vi var endast tre stycken där ikväll vilket gjorde att jag tränade helt på egen hand. En intensiv träning med en riktigt, riktigt på hund ... Vi körde en hel del fritt följ & Eos gick lite före stora delar av det ... Jag passade dock på att klicka henne de få gånger hon gick i rätt position i början & så småningom gick det bättre. Inkallning med ställande tvärs genom hela ridhuset gick såååå bra även idag ... jiiiihooo ... I krypet rann hon fram & det enda abert är att hon kommer aningen före mig. Hon rätar iofs upp sig fint om hon råkar krypa lite snett, men det blir lite problem vid halten då jag måste säga stanna medan jag går i position igen innan nästa krypdel. Vi provade även en vänstervinkel i krypet & det gick hyfsat fint det med. Rutan gick delvis bra & delvis mindre bra, men det är bara att träna på. Tungapporteringen gick finfint precis som hopp-sitt & hopp-apport. Jag tränade även en del på sitt, stå & ligg under marsch samt fjärrdirigering som börjar komma sig riktigt bra nu. Vi körde även framåtsändande, en snabbt ut & flera saktagåenden tvärs genom hela ridhuset. Eos var riktigt besviken på mig när jag bestämde mig för att vi tränat färdigt för kvällen ... gulle!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards