annaayaeos

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Spår ... lr älskade sportlov ...

Av Anna-Karin Malm - 20 februari 2012 16:16

Tänk vad härligt det är att vara ledig ... Heeeeela veckan lång har jag & alla andra ungar sportlov & det är bara tacka & ta emot ... Såååå energin är för tillfället på topp ... KAN det bero på att våren lurar bakom kröken månntro??? Hur som haver så passade jag på att lägga spår här hemmavid idag efter vår morgonpromenad ... Sen gick jag in & åt frukost & donade lite innan jag gick ut & tog spåren med vovvarna ... himla bekvämt & bra tycker jag allt ...


Eos fick börja & hennes spår var absolut inte lätt ... Upptaget i en liten bokdunge där Aya hade varit ute & trampat rundor på morgonprommisen, sen över en gräsmatta, vidare på en cykelväg i asfalt & ut på ett litet fält. Sen gick det över en asfaltgång & längs med en liten grusridstig med hus på andra sidan gräsremsan spåret låg på. Vid det sista huset var ett litet barn ute & busade med en hund som gjorde utfall mot Eos bara några meter från där hon spårade ... Eos bara lyfte på huvudet en sekund & fortsatte sedan spåra ... Vidare gick spåret över grusgången, ett stengärde & ett dike innan det fortsatte över ett större fält. Vi passerade den asfaltcykelväg vi gick på på morgonpromenaden & genom en lekplats med två pappor, två barn & en ilsken liten pinscher som satt uppkrupen & morrade i en barnvagn som stod mitt i spåret. Sen slutade spåret med att passera en liten fotbollsplan & vid det bortre målet låg slutapporten ... Eos jobbade kanonkalas trots de många störningarna & hittade alla pinnarna såååå nöjda & glada var vi allt efter avslutat uppdrag.


Till Danni & Aya hade jag lagt ett spår ... Danni fick börja ta det & efter att han tagit apporterna droppade jag dem lite fint bakom mig så att även Aya skulle kunna hitta dem när det blev hennes tur. Danni spårade med hög motivation, men en aning slarvigt idag ... Jag märkte tydligt att han behöver tränas mer på apporterna vid sidan om spåret samt vinklar i spåret ... Slutet var som alltid hans favoritgråråtta ... Aya var riktigt fint motiverad även hon ... förmodligen extra taggad av den extra starka doften från mig & Dannis framfört strax innan & hon gjorde ett jättefint jobb.


Ikväll blir det till att åka på Svalövs BK:s årsmöte ... Med mig tar jag Danni så han får mingla lite utan stöd från "damerna" för en gångs skull ... ciao!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards