annaayaeos

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Snösök ...

Av Anna-Karin Malm - 24 januari 2012 08:15

Även ett snösök fick vi till denna snöfattiga vinter ... Morgonen var kall som bara den & eftersom Amanda var hemma & var sjuk fick gamla Aya stanna hemma & hålla henne sällskap istället för att sitta & frysa i bilen ... Eos & Danni fick följa med & reka rutan innan de fick tillbringa ett par timmar i bilen. De var nämligen sist ut på dagens träning.


Danni fick fem figgar & ett tomslag även idag ... Ena sidan var öppen med fin terräng medan andra sidan var snårig med en massa sticksiga björnbär & annat krafs & det märktes tydligt på Danni att den öppna sidan var populärare. Han hittade dock sina figgar & jobbade jättebra på tomslaget såååå nöjd med lillkillen är jag allt ...


Eos fick åtta figgar ... Jag har bestämt mig för vinst varje gång ett bra tag nu för att hon verkligen ska ha näsan på hela tiden ... Vi provar så så får vi se hur det blir. Hon var heeeelgalen idag & sprang som om hon hade eld i röven ... När sista figgen var hittad & intransporterad till stigen tittade hon på mig som om hon undrade när vi skulle börja den riktiga träningen ... "L"


Efter fika & genomgång gick vi en sväng med hundarna & när jag kom hem tog jag med alla tre hundarna ut på en promenad till så även Aya skulle få lite aktivering & motion.

 
 
Linda & Evald

Linda & Evald

5 februari 2012 16:35

Svar: Nej, anledningen är väl mer att jag är nyfiken och vill veta :P Misstänker inga problem på Evald och det verkar vara ovanligt med shelties som visar symptom på HD/ED-fel även om det säkert finns.

Jag tänkte inte heller att det var någon ”skrämmande upplevelse” men efter att ha läst en artikel i senaste hundsport så lät det precis som om det skulle vara något väldigt obehagligt…

http://valldes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards