annaayaeos

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Lydnadstävling + spårträning ...

Av Anna-Karin Malm - 29 maj 2011 16:39

Idag var det åter dags för mig & Eos att tävla lydnad ... Denna gången gick tävlingen av stapeln på Söderåsens BK samtidigt som där var agilitytävling, så störning var det gott om. Efter lååååång väntan, vi skulle samlas klockan 10 men startade inte förrän kvart över 12, var det så äntligen dags ...


Vi drog startnummer 1 & lika bra är väl det så har man det överstökat snabbt. Platsliggningen delades upp i två grupper med fem hundar i varje grupp & det dröjde inte lång stund förrän de kallade tillbaka oss ... Då var alla hundar utom Eos & en till uppe & det var stor risk att två hundar skulle ryka ihop. Såååå det var bara till att ladda om för en ny platsliggning, men inte störde det Eos fokus inte ... Hon låg såååå fint & jag fick höra efteråt att hon inte ens hade tittat bort mot de andra hundarna när de började stöka runt ... Gött!!! Medan andra omgången låg plats taggade jag Eos med att ha dragkamp samt visa henne megabelöningen & sen äntrade jag planen på samma vis som i Helsingborg ... Utan koppel & under fritt följ ... Det visade sig vara precis rätt för denna lilla damen som var superfokuserad från första steget ... Poängen fördelades som följer ...


Platsliggande 10

Fritt följ 9,5 (position slut)

Läggande 9 (segt)

Inkallande med ställande 7,5 (steg, lite dk) Dk var planerat ...

Rutan 10

Apportering 9,5 (lek) Hon studsade över den som vanligt innan hon tog den, men hade betydligt snabbare gripande.

Hopp-sitt 9,5

Fjärrdirigering 10

Helhetsintryck 10


Summa summarum 190,5 poäng ... Kan man bli annat än nöjd??? Att vi sen vann med god marginal gjorde ju inte saken sämre precis ... Eos - min alldeles egen lilla goding ... 


 

Efter tävlingen åkte vi upp i skogen & la spår ... samt gick en prommis i väntan på spåren. Alla vovvarna gick kanonkalas. Aya, en aning förvirrat, men på hugget. Danni fick en vinkel för första gången & det löste han utan problem. Eos var klockren på uppletande av spåret, hade väääääldigt bråttom & jag lät henne springa på vilket resulterade i en missad pinne som jag tog & "åt" godis för & sen var hon noggrann resten av spåret vill jag lova ... Liiiite besviken blev hon dock att spåret inte var väldigt långt ...

 
 
Emelie

Emelie

29 maj 2011 17:33

Stort grattis till 1:a priset! Vilka poäng!

http://www.mivinnas.se

Anna-Karin Malm

1 juni 2011 15:08

Tackar, tackar ... Ja det kändes riktigt bra faktiskt ... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards