annaayaeos

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Anna-Karin Malm - 17 maj 2011 08:45

Under dagens sökträning regnade det så gott som hela tiden. Endast vid fikat var det uppehåll & då var vi redan så våta att det lika gärna kunde regnat då oxå ... "L"


Med Eos provade jag på övningen med markeringssäkerhet på de två första skicken, men det verkade inte bekomma henne ett dugg att den gamla legan fanns på vägen ... i alla fall inte genom att intressera henne utan snarare genom att hon undvek den platsen med en rejäl omväg ... Sen körde jag fyra vanliga figgar varav den sista fick megabelöningen av mig att ge till Eos ... Inga större konstigheter trots regnet & de många björnbärssnåren i rutan ...


Med Aya & Danni hade jag lagt upp träningen enligt följande; Aya fick figge 1 & 2 medan Danni fick titta på. Aya var riktigt seg & jag fick ge henne utkommando för att hon skulle gå ut på djupet ... Danni fick sen 3 figgar enligt modellen "Tant sök" varav han på den första krånglade en hel del & sprang långa rundor medan de två andra gick kanon ... Sen fick Aya en sistafigge som låg nära som enbart hon skulle gå ut på. Hon var dock så seg efter sitt löp att jag efter ett tag släppte även Danni & det var riktigt nära att han hittade figgen innan Aya ... Såååå slutsatsen blev att Danni ska träna på "Tant sök" & Aya ska ha konkurrense ut den närmaste framtiden.


Efter fikat gick vi enbart en runda runt i hägnet eftersom vi alla var såååå våta ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards