annaayaeos

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Anna-Karin Malm - 30 maj 2011 08:30

Ikväll var det verkligen, verkligen heeeeelt underbart väder & jag hade absolut kunnat träna & mingla med mina träningskompisar till långt in på natten om vi bara hade orkat ...


Mitt fokus idag låg på framåtsändandet & vi påbörjade ett nytt, spännande projekt där som förvisso kommer att ta sin tid, men som jag faktiskt tror kan vara lösningen på Eos framgångar i momentet ... När Eos var ett par meter från gruppen sa jag sakta & när hon bröt av klickade gruppen & kastade en korvbit precis framför henne. Detta resulterade snabbt i att Eos tvärnitade hos gruppen & "klängde" på dem i förhoppning om att få godis av dem ... hm ... & jag som ska tävla högre på torsdag ... "L"


Jag körde även en platsliggning & lite tungapportering, fritt följ, inkallning med ställande & kryp ... alltså inte såååå mycket träning utan mer taggning för fröken grå ...


När vi pratade om dagens framåtsändandeövning efteråt kom vi överens om att jag ska börja med att gå sträckan i ett framförgående & sen köra på med saktakommando innan gruppen som belönas av gruppen ytterligare några gånger så får vi se var det landar ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards